Still not good enough

Jag har inte blivit frisk ännu, hostar fortfarande. Eftersom jag föddes med astma så blir min hosta BÄTTRE NÄR JAG ÄR UTOMHUS eftersom det är renare luft där. Så säg inte "ta medicin om du är så sjuk"



ursäkta.. men oxis och pulmicort är inte dunder mediciner som gör att man blir frisk direkt, vad kan man säga.. det "hindrar" att man ska bli sjukare än vad man redan är.
Så snälla ni, yttra er inte ens om att jag inte är sjuk om jag kan vara ute. Jag är sjukare inomhus än vad jag är utomhus, tro det eller ej men jag är nog inte den enda med astma som har det så.
Och eftersom att ni inte har astma eller samma SORTS astma som jag, säg ingenting för ni vet inte hur jag föddes med den.

När man har astma drar bland annat musklerna i luftrören ihop sig. Luftrören blir trånga och det blir tungt att andas. Medicinen häver den här muskelkrampen i luftvägarna genom att stimulera särskilda mottagare, så kallade beta-2-receptorer, i luftrörens muskler. Då slappnar musklerna av och luftrören vidgas.

var det någonting mer ni ville veta eller? luften är renare ute, musklerna slappnar av efter medicinen, luften ute är friskare att andas in. Vilket gör det bättre för mina lungor.

Jag har levt med min sjukdom i 14 år så jag tror att jag vet bäst själv. Eller hur? ;)

C

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0