pieces of me


halsbandet.. Det jag fick av david i julklapp. Jag hade det på min skåp/hemnyckel för att jag inte har någon nyckelring. Jag gillar halsbandet så otroligt mycket så jag ville ha det där.
-Idag gick det sönder.

Jag vet inte vad som hände. Det händer ofta att jag går och snurrar på nyckeln. Kanske därför kedjan inte orkade mer..

Det är jättejobbigt för mig. Nu tänker ni säkert "ett halsband, vafan. byt kedja och det är som nytt!" Men för mig så är det inte så.. Jag fick det av David.


Jag och mamma hämtade ut paketet på ICA den 24 december 2009.
Det var mjukt och jag kunde nästan ana vad det var. Det var ganska litet och avlångt.
Jag längtade hela kvällen på att få öppna det, tillslut kunde jag inte hålla mig mer.
Jag gick in i mormors sy-rum eftersom vi firade julen där. Försökte få upp paketet men han hade tejpat det så otroligt mycket så jag fick inte upp det.
Jag tog en sax och klippte väldigt försiktigt upp det. Jag var livrädd för att klippa sönder innehållet.
När jag såg vad det var så höll jag på börja gråta.
David fick ett gossedjur när han var liten, en tiger. Som han älskade.
Jag hade sett den massa gånger för den låg i hans säng och han visade den ibland. Jag tyckte alltid att den var så himla söt och en gång sa jag "åh, en sån vill jag ha! Den vill jag ha. Tiger är så sööööt!"
David hade då tänkt, "jag vill ge den till Cecilia för jag älskar henne, jag vill att min favorittjej ska ha mitt favoritgossedjur" Så jag vart jätteglad och rörd när jag fick det.
Runt halsen hade tiger halsbandet. Ni ska bara veta hur gott tiger luktade, han luktade som david. Det var så underbart, den finaste doft jag NÅGONSIN känt. Det var helt underbart. Jag kommer aldrig glömma det ögonblicket. Aldrig någonsin.



Halsbandet fick hänga kvar runt hans hals länge, sen tog jag bort det för jag använde det en gång.

Jag och david hade ett missförstånd i början av Januari. Vi gjorde slut & var jätteledsna. Jag skulle skicka tillbaka tiger och halsbandet till david. Jag ville att han också skulle få känna min doft så jag sprejade av min parfym på tiger. Sen ångrade jag mig, så dum som jag var så tvättade jag honom och torkade honom med hårfön. Jag valde att skicka tillbaka han & halsbandet. Det ögonblicket var hemskt. Totalt hemskt! Jag grät floder och tårarna ville inte sluta rinna. Innan jag hann skicka iväg tiger till david så löste sig allting. Allt blev bra igen. När jag väl tog fram tiger igen så satt jag på golvet, höll i honom och grät. Min del av david var tillbaka. Det värsta var att tiger inte luktade david längre, han luktade ingenting alls.
Halsbandet hängde jag på mitt skrivbord och där fick det tyvärr hänga.


I Mars fick jag en present för att jag fyllde år i februari. Jag fick en av davids gamla tröjor. En huvtröja. Jag fick en påminnelse om davids doft och det var helt fantastiskt. Det kändes som han var nära igen.

Förlåt david att jag inte har haft halsbandet. Jag ångrar det. Du vet nu hur mycket det betyder.


tröjan.


kuvertet jag fick tröjan i, det är fortfarande kvar. Ligger i min garderob.


sover med tiger.

Jag har sovit med tiger VARJE natt sen jag fick honom. Han är med överallt. Tröjan också. Lämnar de ALDRIG!

C



Cherie | 2010-09-20 @ 22:37:17

Naw, vad söt du är! :)

Kika gärna in hos mig och släng in en kommentar eller två. Kram! <3

emelie | 2010-09-21 @ 15:12:14

naw.. vad gullit :) <3

sandra | 2010-09-21 @ 16:24:07

<3

Anonym | 2010-09-21 @ 18:25:48

aw va söta ni är tillsammans! :3

Anonym | 2010-09-21 @ 18:26:54

fan va egoistisk du är! Du fick 3 saker av han och han fick ingenting. Fyfan va störd du är! :s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: