I lost myself for one minute today.

Jag kände mig hemma idag. Hemma, det kändes bra.

Jag var påväg hem från skolan och gick förbi OK.
Då tappade jag bort mig själv.. Jag kände lukten av vår, lapplands älskade soliga vår.



Det luktade bensin och olja. Det luktade som när man tankar skotern direkt ur dunken.
Jag älskar våren, ingenting kan jämnföra sig med våren i Lappland.
Vi tar fram skotrarna på riktigt och väntar på fint väder.
Det finaste jag vet är att åka upp till kalfjällen med släkt och vänner, hitta ett ställe där det är vindtätt, lägga ut ett renskinn på snön och somna en stund.
Laga maten över en öppen eld och äta suovas direkt på en mjukkaka (gahkko).























Ni förstår inte frihetskänslan jag får i kroppen.

C
Frida | 2010-10-02 @ 17:49:22

usch vad härligt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0